Zondag 18 juni, Zoersel.

18 juni 2017 - Zoersel, België

IMG_0747IMG_0746IMG_0748IMG_0749IMG_0750IMG_0750IMG_0751IMG_0752IMG_0753IMG_0754IMG_0755IMG_0756IMG_0757IMG_0758IMG_0759IMG_0760IMG_0761Zondag 18 juni, zoersel.
Begon om 8 uur aan een uitgebreid ontbijt want het zou warm worden en dan eet je in de regel in de loop van de dag steeds minder.  Fietste om half negen de jeugdherberg uit en pikte al snel de route, LF 9, weer op, dat is het voordeel van zondagmorgen, leuven slaapt nog. De route was met name langs het jaagpad van het leuven-dijsel kanaal, was goed te fietsen. Werd steeds drukker met fietsers, met name racefietsers waarvan sommige dachten dat ze de nieuwe Tom Boonen waren.  Bleek na anderhalf uur fietsen dat ik in de gemeente mechelen was, op mijn kaart stond Bonheide maar dat schijnt hetzelfde te zijn. Door allerlei wegomleidingen was ik de route weer kwijt maar zag de bekende stompe toren van mechelen, dus die kant maar op gefietst en ja hoor daar pakte ik hem weer op om een even later weer te verliezen.  Kwam 2 jaar terug ook op de fiets door Mechelen, toevallig ook een zondag, blijft een mooie stad.
Bij het zoeken naar de aansluiting met de LF 5, veel te ver door gereden, was niet erg want het gebied boven Mechelen tot aan albertkanaal is erg mooi.
Kwam uiteindelijk bij een gratis fietsveer in Heindonk, gemeente Boom, die ging elk half uur en kwam net aan, tijd zat voor een praatje. Kwamen zo op mijn fietsreis toen de pontvrouw vertelde dat zij een fietser had overgezet die al bijna 5 jaar aan het rondfietsen was, op haar vraag wanneer hij zou stoppen, zei hij:"  als uwen pont nu zinkt is dat het einde van mijn reis." Ook kwam het op het onderwerp dat als je een lange reis alleen doet, het best wel weer wennenis, ook voor departner. Menig huwelijk is hierdoor op een echtscheiding uitgedraaid, waarop een vrouw op een racefiets zei:"
Ik fietste alleen op zondag maar ben toch ook gescheiden".  Bijna jammer dat we aan de overkant waren. Hier de LF 5 gepakt, een goede en mooie route. Vanwege de warmte in Duffel maar een witbier (brugs) genomen maar wel binnen en niet op het terras. Uiteindelijk de aansluiting met de LF 9 niet gevonden. Oplossing, fiets naar de kerk, hier staat meestal wel een plattegrond en volg de auto route, niet mooi maar wel het kortst. De JHB staat midden in het bos, het is de oudste van belgie en de enige die volledig door  vrijwilligers wordt gerund. Aangezien het rustig is, krijg ik voor de zelfde prijs een eenpersoonskamer, lof aan de vrijwilliger die geen procedures nodig heeft maar zijn verstand en gevoel volgt.
Morgen wordt de laatste, langste en warmste dag, ik hoop voor het avondeten thuis te zijn maar ik verwacht voor dat het donker is, inmiddels is hier het eten ook klaar, tot later.
PS.
Hebben inmiddels gezellig met de beheerders en gasten, met zijn vieren, gegeten .
Zit hemeels breed een kilometer van de abdij van Westmalle.
Internet is hier in het bos wat onbetrouwbaar.

1. Joke:
    18 juni 2017
    Succes nog morgen en sterkte met de hitte!
    Tot morgen
  2. Kelly:
    18 juni 2017
    Succes morgen met de terugreis! Als je dinsdag uitgerust bent komt je vaderdag cadeau!
  3. Nikky:
    18 juni 2017
    Super hoor pap! Succes met de laatste loodjes, geniet nog even van alles...
  4. Jacques:
    19 juni 2017
    Waarde Pellegrino,
    Echtverbintenissen stranden niet door fietstochten ... elkaar " verliezen" is de reden en dat gebeurt vaker naast elkaar gezeten op de bank thuis . Liefde voor elkaar draag je als fietser/reiziger mee in je rugzak ... de afstand maakt deze alleen maar sterkerr.

Dus waarde Pellegrino .... fiets .... geniet .... blijf veilig ... onderweg naar huis waar ze op je wacht !

Jacques