Woensdag 14 juni, Champlon.

14 juni 2017 - Sankt Vith, België

IMG_0651IMG_0648IMG_0649IMG_0650IMG_0651IMG_0655IMG_0657IMG_0658IMG_0660IMG_0664IMG_0662IMG_0663Woensdag 14 juni, champlon.
Vanmorgen was het een druk ontbijt met een kleine honderd schoolkinderen. Gezellig ontbeten met 3 vlamingen, 1 brusselaar en 1 duitser.
In sankt vith nog even 2 belegde broodjes gehaald en samen met de 2 bananen van het onbijt, moest dat lukken om vandaag door te komen.  Het begin van de route was weer mooi, maar na enige tijd  kwamen er steeds meer korte venijnige klimmetjes en ging het asfalt over in grind en zand waardoor ik minder van de omgeving kon genieten. Had de overgang iets te maken dat ik in het franse gedeelte kwam?
Vlak na de grens met luxemburg moest ik via een heftige klim omrijden, oorzaak was dat er vleermuizen in de tunnel waren en daardoor was afgesloten.
Gisterenavond in overleg met de herbergier toch besloten om via de panoramaroute te rijden ipv verbindingsroute pc 21. Het begon meteen met een aantal heftige klimmen en na een halfuur was ik weer terug waar ik begon terwijl ik toch echt de route volgde!
Dan maar  de gewone weg gevolgd, was evengoed behoorlijk klimmen en dalen.
In Gouzy gestart met de ravel 163, die ik tot vlak bij bastenaken zou volgen.
Deze ravel was mooi geasvalteerd, een koele groene tunnel maar wel erg recht.
Toen was het zoeken naar de rv 6, met de hulp van een belgisch? Ouder echtpaar, die ook deze route volgde gevonden. De route viel wat tegen, slecht wegdek, veel verkeer en heel veel klimmen.  Helaas raakte ik het echtpaar kwijt en niet veel later ook weer de route. In de afdaling van een hele lange klim, stonden legervoertuigen met pech. Ik er naar toe, waren nederlanders en gelukkig was er een die deze omgeving kon, maar helaas moest weer terug over de berg maar kwam gelukkig weer op de route.
Had niet verwacht dat deze rv routes zoveel klimwerk meebrachten, was ook pas om half zes op de plaats van bestemming.
Ga er vanavond op tijd in, het lichaam vraagt om zijn  rust.Maar de geest heeft een plaatselijk biertje ontdekt, le corne, morgen lees je wie er sterker is, het lichaam of de geest.

IMG_0664

1. Thierry Boon:
    14 juni 2017
    Tof die LBL-rotonde! Proost!
  2. Nikky Boon:
    14 juni 2017
    Ben benieuwd morgen ;-)
  3. Jacques:
    15 juni 2017
    Waarde Pellegrino,

In jouw geval is dat geen vraag maar een feit. Jouw geest overwint het lichaam. Iemand die altijd zwetend in de sportschool is te vinden, dit ook nog eens lekker vindt heeft absolute controle over zijn lichaam ...... of is volstrekt gestoord ... maar ook dan fiets je door zonder kennis van gebruik van openbaar vervoer of aangenamere wijzen van verplaatsen. Dus mijn beste Pellegrino maak er een mooie dag van

Reis fijn en veilig!
    Jacques
  4. Patrick boon:
    15 juni 2017
    Mooie tank als je nog meer ww2 ziet maak (indien mogenlijk) foto's
    Neem nog maar een biertje betaal je later wel terug hoop dat morgen klimmen beter gaat succes je broertje.