Dag 12, 10 juni, st emilion.

10 juni 2015

imageimageimageimageimageimageimageimageGisterenavond nog terug geweest naar de bar om te eten en wat te drinken, gezellig gepraat met wat Engelsen. Toen ik weg wilde gaan om de weblog bij te werken zei  Jimmy, de bareigenaar, dat ik zijn WiFi wel kon gebruiken, gevolg was wel dat we nog een tijdje gezellig gezeten en gedronken hebben ( was de enige klant). Hoorde van Jimmy dat de mannen uit Tilburg s'middags  om een uur of drie waren geweest. Vanmorgen om 6 uur wakker van de regendruppels, het ging harder en harder. De hele morgen in de stromende regen gefietst, wat jammer was omdat de omgeving (Dordogne) heel mooi was. Vanwege het slechte weer ook geen foto's gemaakt. Heb minder stops, maar dan wel langer gemaakt om wat droog te worden.  Nat en koud ben ik gestopt om een uur of 12 om een plate du jour te nemen, rijst en een soort hachee vlees met wortelen, was goed te eten. Tezamen met koffie, € 8. Toen ik weer naar buiten stapte was het droog en dat bleef het de rest van de dag. Had mijn geplande overnachtingsadres, pelgrimsgite op een camping bij la mouthe, al om 14.00 uur bereikt, maarhelaas alles potdicht, ferme. Dan maar verder zoeken. Sprak wat Fransen, die me de juiste weg wezen, waar ik een slaapplaats kon vinden, zij verwezen me naar st Emilion. Kwam ook geen enkele verwijzing naar een B&B onderweg tegen. In MontAgne (Chiel) stond een nieuw kantoor van deregionale VVV. Ik naar binnen, zat een meisje alleen in een hele grote ruimte en kreeg sterk het vermoeden dat ik haar eerste klant was. Ze kon een beetje Engels maar moest continu overleggen met een collega op de achtergrond, ze werd steeds nerveuzer en ik maar zeggen easy. Uiteindelijk heeft ze voor mij een B&B geregeld even buiten st emilion, met € 64 de duurste overnachting tot nu toe. Liep in st Emilion Katrina, die ik kende van het jacobspad, tegen het lijf, even snel bijgepraat, was leuk. Na een praatje met de B&B eigenaar, aardige jongen die beetje Engels sprak, douchen en weer op de fiets ( maar zonder bagage) terug naar st Emillion, aardig oud stadje en net als de omgeving alleen maar wijn, wijn en wijn ( komt allemaal een beetje patserig over). Kwam nog 2 Compostella gangers tegen, uit Schagen en Alkmaar, hadden er 7 weken voor uitgetrokken en stonden ook bij Katrina op de camping. Het is jammer dat de tijd zo snel gaat, elke dag ga ik het mooier vinden. Morgen weer een korte etappe naar cadillac.

ps door alle regen stopte de km-teller er mee, maar nadat het droog was en ik de contactpuntjes droog had gemaakt, werkte alles weer. Vanmorgen om 8 uur vertrokken en om 16.30 uur aangekomen, een kleine 100 km in ongeveer 7 uur.

1. Joke:
    10 juni 2015
    Gelukkig dat het weer droog is. Grappig dat Amstel op de muur en Heineken op het uithangbord.
    Succes maar weer, kus!
  2. Jacques:
    11 juni 2015
    Onze hartelijke groeten aan de Pelgrim en de prachtige druiven uit de gaarden rond St. Emilion.

Veilige reis Pelgrim!

Jacques & Marianne
  3. Tineke&Arend Jan:
    11 juni 2015
    Hoi Jan, wat een leuke verhalen over je belevenissen. Fijn dat het zo goed met je gaat! Zoeken naar een slaapplek of juist een (onverwachte) dure overnachting hoort er ook bij zullen we maar zeggen... Blijf vooral schrijven. Zo genieten wij ook van de reis.
    gr. Tineke en Arend Jan.
  4. Siobhan:
    11 juni 2015
    Hoi Jan, wat een leuke verhalen zeg. Het is echt een mooi avontuur. Respect voor alle km die je al gemaakt hebt!
    Geniet ervan.
    Groetjes, Siobhan
  5. Nikky:
    11 juni 2015
    Balen van de regen pap,maar het mooie weer is naar je onderweg! Sterkte weer vandaag!