Dag 11, 9 juni, Ronsenac

9 juni 2015

imageimageimageimageimageVervolg dag 10, 8 juni, charroux.
Vanmorgen rustig aan gedaan en pas om 08.30 uur vertrokken. Gaf de jeugdherbergier nog de complimenten over Frankrijk en prompt kreeg ik 3 bananen mee die nog over waren van het ontbijt. Was nog ochtend spits in Poitiers maar na wat geklim was ik er redelijk vlot weer uit. Kwam onderweg gepensioneerde Tilburgers tegen die ook naar Compostella gingen, (Thierry!) 1 had bij fontes gewerkt en wist nog mooie verhalen van Toine van peperstraten en Herman brood. Kwam ze later bij de 1e koffiepauze weer tegen. Nog een keer verkeerd gereden en toen de weg gevraagd aan wegwerkers, de 2 uit tilburg kwamen ook weer langs, spitsuur op de kruising, er kwam zelfs nog een Nederlandse fietser langs, die de weg wist. Verder was het weer een mooie fietspad met een licht glooiend landschap. Zit nu bij de VVV van charroux te wachten tot ze opengaan, 14.30 u. Om de sleutel van de st Jacques gite op te halen. Ja dan kunnen we weer met de hand gaan wassen, je beleef wat op zo'n dag.
Weer een geweldig overnachtingsadres van st Jacques, hoop dat de foto' s duidelijk zijn. De vrijwilligster van het huis kwam net langs, sprak alleen maar Frans, maar een tijd gepraat, zit waarschijnlijk weer alleen in het huis. Wil je s'avonds in het dorp eten, blijkt alles dicht! Een Engels meisje wilde me wel naar het volgende dorp rijden, maar ja hoe kom je dan weer terug? De noodvoorraad muesli repen maar aangesproken en vroeg naar bed. Vandaag maar 70 km in 4 fietsuren.
image

1. Joke:
    Gaat nog steeds goed dus! Succes maar weer. Mooie stacaravan
  2. Nikky:
    9 juni 2015
    Je loopt nog steeds een dag vooruit pap. Klinkt als een lekker dagje vandaag, grappig dat je steeds zoveel NLers tegenkomt overal! Hier alles goed verder, Jurre heeft voor het eerst number two gedaan op het potje haha. Slaap lekker voor zo op je geweldige slaapplek haha. Doei x
  3. Ageeth en Kees:
    9 juni 2015
    Goed bezig nog steeds Jan. Leuk om je verhalen te lezen.
  4. Thierry Boon:
    9 juni 2015
    Goed bezig! Wel een keer lekker denk, om in een stacaravan te zitten zonder je vrouw en kinderen om je heen ;) Geinig, weet je de naam van die man die bij Fontys werkt?
    Succes met uitbuiken van je avondmaal en denk maar zo: van elke dag piepers eten word je ook niet vrolijk! Dat ondervind ik weer aan den lijve.
    Zet 'm op!
  5. Moos en irene:
    10 juni 2015
    goed bezig jan, ga zo door
  6. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Huis al verkocht, zo ja dan (water) fiets ik meteen even door naar de Canarische eilanden.
  7. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Neen, maar als ik hem weer zie, zal ik het vragen.
    Heb zo goed als nog geen pieper gegeten, bevalt goed.
  8. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Nog lekker in Turkije of helaas al weer terug ?
  9. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Heb nu een stabiele WiFi, maaris helaas te laat om met Jurre te face timen, komt nog wel.