Dag 18, 16 juni, puente la Reina.

16 juni 2015

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageDe combinatie van Free WiFi en bergen gaan helaas niet goed samen, hoop vandaag het e.e.a. bij te werken. Ben nog niet gewend dat in Spanje tussen 13.00 en 17.00 alles bijna plat ligt, dus kan nu mooi de weblog bij werken.

Gisterenavond zat ik met 2 Koreaanse meisjes aan tafel, waarvan er 1 goed Engels kon en de ander niet, die steeds moest huilen omdat zij geen Engels sprak. Voor Koreanen is het niet netjes om je eigen glas wijn te vullen, dit hoort een ander te doen,  weer helemaal op de hoogte van de Koreaanse etiquette. Vanmorgen weer voor zessen op, waren inmiddels meer dan 200 slapers. Was gisterenavond en vanmorgen flink afscheid nemen van een tiental wandelaars waar ik de afgelopen 3 dagen mee ben opgetrokken. Het blijft mij weer verbazen dat je op heel veel plekken, ook hier in roncevalles, zoveel Nederlandse vrijwilligers ziet. Wilde om 07.30 vertrekken toen het begon te regenen en toen eerst maar Regenpak aangetrokken. Was tijdens de route druk met wandelaars. Moest goed oppassen in de afdaling wegens natheid en haarspeldbochten. Na een half uur stopte het met regenen maar vanwege de wind en kou het Regenpak toch maar lekker aangehouden. Na een half uur was ik uit de drukte en begon een geweldig mooie afdaling langs het riviertje de erro waarbij ik in welgeteld 1 1/2 uur 5 mensen/voertuigen heb gezien. Na deze afdaling begon het landschap te veranderen en werd het drukker op de weg. Gegeten in een truckerscafe alleen, het menu de dia was pas vanaf 13.00 uur, was er om 11.30.  Wilde ook de ermita de eunate bezoeken, helaas was gesloten en ging om 14.00 uur open. Was al even na enen op mijn plaats van bestemming, wat dan weer als voordeel heeft dat je mooi voor de meute uit bent. Je ziet hier veel ooievaars boven op de kerken en verder is het behoorlijk toeristisch.

Heb inmiddels de sightseeing er weer opzitten en ga de weblog verder updaten voordat ik boodschappen etc. ga doen. Zit in een redelijk nieuwe albergue , puente, voor €12 incl. ontbijt, max. Bezetting is 38 en beschikt over bijna alles. De vrijwilliger die zei dat het na Pamplona beter weer zou worden krijgt waarschijnlijk gelijk. Vandaag 78 km in ruim 4 uur.

1. Theo Albers:
    Goed bezig Jan!
    En nu bezig een beetje Spaans te leren.
    Goede reis veder en ik blijf je volgen
    Groet
    Theo
  2. Moos en irene:
    gaat lekker jan, top
  3. Joke:
    Gaat goed zo, super!
  4. Nikky:
    16 juni 2015
    Denk maar goed aan Bassie en Adriaan pap..
    Buenos dias is goedemorgen, buenas noches is goedenacht.
    Llorar dat is huilen, reír dat is een lach.
    Por favor is alsjeblieft en gracias dankjewel.
    Heb helaas je facetime gesprek gemist... Belde nog terug maar toen nam jij niet op haha. Fijne avond en succes weer morgen!
  5. Jan Boon:
    17 juni 2015
    Vergeet beunas tardas niet, leer snel en veel met als basis natuurlijk B&A.