Dubbel 11 juni.

16 juni 2015

Donderdag 11 juni.
Lekker geslapen in een klein  2-persoonsbed, zodat je diagonaal kon slapen, en om 06.30 wakker. Na een heerlijk en apart ontbijt om 08.45 weer on route. Volgens barman Jimmy waren de Nederlanders zo lang omdat wij onder de zeespiegel leven en op deze manier ons hoofd boven het water kunnen houden. Bij Branne de Dordogne over en na Cadillac de Garonne. Het is nu nog geen 12.00 uur en ik zit op het marktplein (café gerund door jongeren met een beperking) van cadillac, de bestemming voor vandaag. Op het terras zaten al de bij naam bekende broer en zus uit Nijmegen, kon ze nu in levende lijven ontmoeten. Zij vertelde dat de 2 broers uit Tilburg op de E-Bikes  voor hun uit reden. Vlak nadat zij weg fietsten kwam Katrina en even daarna de 2 mannen uit Noord-Holland. Leuk om te merken dat je een soort verbondenheid met elkaar voelt die bij elke ontmoeting groter lijkt  te worden. Het is mooi weer, verwachten om 16.00 uur regen en onweer. Na rijp beraad met mezelf besluit ik om toch maar door te rijden. De overnachting in een inrichting moet nog maar even wachten.Adieu Dronne et Castillon, land van heuvels, druiven en het middenblad. Hallo les landes  de gascogne, plat land, dennen en het buitenblad. Na een kwartier heb je het landschap wel gezien en is het meters maken. Ondanks de donkere luchten blijft het bij een paar verfrissende spatjes en als je dan toch wil picknicken, doe je dat gewoon in een soort van overdekte waterbron. Om 16.00 uur aangekomen op de pelgrimsgite, was meteen goed, zit voor € 17,50 in een pelgrimshuisje op een Kayak, paarden, pony's kamp waar nu een groep mensen met een beperking zijn. Zit nu lekker buiten met een frisje en een stokbroodje met tomaat, salade en kip, mijn verhaal te tikken, daarna douchen en op de fiets ( weer lekker zonder bagage) even naar Moustey, want van uren fietsen door de dennenbossen zonder dat je een cocq ziet is ook niet erg spannend. Vandaag 96 km in 5 1/2 fietsuren. Wil morgen veel meters maken om extra tijd vrij te maken in st jan-piet-de poort om wat bagage terug te sturen. Zit op 1400 km, dus ben over de helft in (de makkelijke ) km.             Er is inmiddels een SdC gangen, Marc, bijgekomen, hij komt net als Edgar ook van Antwerpen en wil op 27/6 in SdC zijn.  Slecht getimed, net nu ik naar het dorp wil barst het onweer los, maar even wachten  tot het is overgedreven.
Donderdag 11 juni.