Dag 30, 28 juni, Arzua.

28 juni 2015

imageimageimageimageimageimageimageGisterenavond maar eens Turks gegeten, bord vol van met alles voor € 6,50, zal straks afkicken worden. Nog een tijdje gepraat met een Duitser, Zwitser en Franse, die samen optrekken. Vanmorgen uitgeslapen tot 06.30 en even voor achten weer op de fiets. Was druk in Sarria, voor een aantal was het feesten nu pas afgelopen. Was erg mistig tot soms zicht tot maar 25 meter, erg jammer want het is een mooie omgeving. Kwam nog een Nederlandse vrouw tegen op de fiets die inmiddels haar achterlicht aan had, gelet op de vele taxi's en terugkerende feestgangers, heb ik dat ook maar gedaan. Even later kwamen er 2 grote honden zomaar uit de mist midden op deweg opduiken. Bij het stuwmeer van portomarin klaarde het even op, maar toen ik weer de heuvels in ging reed ik zo weer demist in , zit nu bij Gonzar en heb free WiFi. Tot later.

Tegen twaalven begon de hemel open te breken  en dezon te schijnen en dat was goedgetimed omdat ik een twintigtal km. Over een drukke weg moest en met mist is dat geen goed idee. Het was weer een mooie route met veel klimmen en dalen, waarbij je goed moest opletten voor zowel het wegdek als enthousiaste wandelaars die met zijn vijfen op een rij over deweg lopen. Tegen éénen kwam ik in Melide aan en ja ook hier weer feest, grote markt en veel winkels open. na wat inkopen dacht ik te kunnen gaan pick nicken bij een riviertje, maar ja nergens een bank o.i.d. En ja dan kan een bushokje heel praktisch zijn, droog en/of schaduw. Wilde gaan overnachten in een albergue in een oud historisch gebouw in Ribadiso, maar helaas niet gevonden en toen was ik inmiddels in Arzua, de laatste grote plek voor Santiago. Vond al snel een geschikte albergue met plek voor mij en mijn fiets, was meteen vol. Zit nu voor 6 euro, gisteren voor 7 euro, maar het zijn steeds meer slaapbunkers. Zit in een slaapzaal metbijna allemaal spaanse fietsers, helaas kunnen ze weinig Engels, maar toen ik vertelde dat ik uit hollandkwam en vanuitholland hier naar toe was gefietst vielen hun monden bijna open. De meeste Spanjaarden gaan op de mountainbike de laatste 200 km of soms vanaf de Pyreneeën, maar 2500 km fietsen dat was nieuw voor hun. Toen ze wisten dat ikhollanderwas kwam er meteen een met een oranje trainingsjack van Nederland! Heb inmiddels flink doorgefietst en de extra dag in Leon alweer ingehaald. Verwacht morgen begin van demiddag in santiago aan te komen. Straks nog even rusten en dan ergens wat eten, want de keuken in deze albergue stelt niet veel voor. Zit nu al weer aan mijn denderde grote bier vanwegehet dkownloaden van foto's ga in stoppen want desiesta schiet erbij in en blijf maar meteen eten.

De taalfouten komen doorhebt  vele bier

1. Ben:
    28 juni 2015
    Jan, succes met de laatste loodjes. Je bent een hele ervaring rijker.

Groet, Ben
  2. Thierry Boon:
    Geniet ervan Pa!
  3. Jan Boon:
    28 juni 2015
    Ik geniet alleen maar, moeten over een tijdje maar eens de oost route fietsen, is wel wat voor jou, ik ben inmiddels wel een beetje verslaafd.
  4. Jan Boon:
    28 juni 2015
    Ben, dit zou ook wat voorjou zijn!
  5. Nikky:
    28 juni 2015
    Jeetje pap alweer bijna op t einde! Wij zitten al een paar dagen in turkie. Jurre heeft de tijd van zn leven en wij komen alle 3 10kg zwaarder terug ;-) Moeten we ook maar naar santiago gaan fietsen hahaha.. Geniet weer morgen en tot snel xx ps niet te veel biertjes meer he dan begrijpen we je verhaal niet meer hahaha
  6. Joke:
    28 juni 2015
    Geniet van je biertjes, heb je wel verdiend!
  7. Jacques:
    Waarde Pelgrim,

De tocht is bijna volbracht en dus kan je je laven aan biertappen welke de laatste kilimeters tot het einde markeren. Dat je tekstverwerking eronder heeft te lijden vinden wij niet erg .... zolang je koersvastheid maar 100% blijft zodat je veilig de schelp over de meet kan brengen.

Wat is de tijd snel gegeaan ...... ik stel voor dat je volgens jaar gaat wandelen :-)

Veilige voorzetting van De Tocht

Jacques & Marianne
  8. BahijA:
    Respect!
  9. Jan Boon:
    29 juni 2015
    De tijd is zeker snel gegaan, ziemenog in Tilburg de weg zoeken en denken hoe moet dat nou als ik straks in het buitenland zit, maar wat bleek dat achteraf makkelijk en is detijdgevlogen, maarkijk erook weer naar uit om jullie allemaal,weer snel te zien.
  10. Jan Boon:
    29 juni 2015
    Ps, ja zit weer in een café en drink bier ivm dewarmte en de WiFi.
  11. Nikky:
    Lekkerr