Dag 31, 29 juni, santiago de Compostella.

29 juni 2015

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageVanmorgen om 07.30 vertrokken, was wat mistig maar toen ik de eerste km op een drukke weg moest fietsen viel het gelukkig mee. Nadat ik van de grote weg af was begon het genieten, wat een prachtig landschap. Had somswel wat weg van het regenwoud, zo groen en zo dicht. Er was maar 1 nadeel, er zat weer heel wat klimwerk  aan. De temperatuur liep ook weer behoorlijk op, over de 30 graden en in de stad tegen de 40. Even na 11 uur de stadsgrens van SdC bereikt, maar voordat je dan op het plein voor de kathedraal staat ben je een uur verder. Wel een aparte sfeer, zingende schoolkinderen die ook een stuk van de camino hebben gelopen, oude bekende die je op het plein weer tegenkomt. En dan op zoek naar een onderkomen, eerst bij  het oude klooster en verdomd er wasplaats en niet alleen dat maar voor15 euro per nacht kon ik een 1 pk krijgen, meteen gedaan.  Heb inmiddels al gewassen en mijn  " diploma" opgehaald, vanmiddag stond er een hele rij, maar vanavond was ik meteen aan de beurt en zonder kosten.  Alvast door destad gewandeld, aan de buiten kant was veel rook te zien, bosbrand? De terrassen zitten inmiddels overvol dus zit mooi binnen en kijk naar voetbal, de copa   america die de Spaanse betaaltelevisie uitzendt. Morgen dagje sightseeing en misschien al de fiets weg brengen, zal wel even wennen zijn om niet meer elke dag de hele dag op de fiets te zitten, maar op het terras en in het café hier in Spanje is het ook niet slecht. Had gehoopt Charles Nog tegen te komen, voordat hij morgen vertrekt, maar totnu toe nog niet gezien noch debroers uit Tilburg. Morgen meer.

1. Joke:
    Super gedaan, gefeliciteerd! Nu nog even lekker genieten daar! Kus
  2. Nikky:
    29 juni 2015
    Topper!! Gefeliciteerd!! Wat zijn we trots op jou!!!! Wow!! Geniet nog even daar en hopen dat je Charles nog even ziet morgen. Liefs vanuit Turkije
  3. Bert en Henny:
    29 juni 2015
    Van harte gefeliciteerd, Jan. Super prestatie. Geniet er nog even van en hopen je spoedig weer in Nederland te zien. Het gaat hier ook warm worden, dan is de overgang in ieder geval niet groot. Veel plezier nog en tot gauw. Groetjes,
  4. Thierry Boon:
    29 juni 2015
    Knap hoor! Je mag trots op jezelf zijn
  5. Francis:
    29 juni 2015
    Toppertje!! Een super prestatie Jan, daar mag je heel trots op zijn. Geniet er nog maar even van! Liefs
  6. Kelly:
    29 juni 2015
    Goed gedaan pap! Wij zijn trots op je! Oja heb een nieuwe baan!:)
  7. Frans Willemse:
    Dag Jan

Dikke proficiat met uw sportieve prestatie !
    't Zal nu wel even afkicken worden ...

Vriendelijke groeten uit Rijkevorsel

Greet en Frans
    B&B Simpel&Goe
  8. Theo Albers:
    mooi Jan!
    Geniet er van de komende dagen!
  9. Ton van de Kraats:
    Respect!
  10. Jacques:
    Waarde Pelgrim,

U queeste is voltooid en daarvoor nemen wij in hoge achting de hoed af. Het einde van de tocht betekent het begin van het verwerken van de ervaringen en deze delen met anderen. Wij hebben bijzonder genoten van de uitgebreide verslaggeving van deze pelgrimstocht per stalen ros en wensen je een behouden reis naar Leersum ! Pelgrim wij allen zijn trots op je .... en op iedere verjaardag, waar u acte de presence zal geven, zullen uw heldendaden niet onbesproken blijven.

Tot spoeding in de martelkamer welke sportschool heet.

Jacques & Marianne Ruijssenaars
  11. Moos en irene:
    30 juni 2015
    super jan, gefeliciteerd!!!! geniet nog lekker van je laatste dagen daar
  12. Anny van Kraay:
    Hè Jan super van je.
    Nu een paar dagjes lekker genieten
    Gr Anny
  13. Eva:
    Top zeg, gefeliciteerd!
    Nog even lekker genieten daar.
  14. BahijA:
    Super! gefelicteerd Jan
  15. Ben:
    30 juni 2015
    Jan, knap hoor en geniet nog van je laatste dagen.

Ben
  16. Jan Boon:
    30 juni 2015
    Dank voor al jullie lieve reacties, want die slepen je er in moeilijke momenten wel door. Wil je allefotos en verhalen horen, vrijdag 10 juli ben ik jarig en ben je van harte welkom, wel na siësta tijd want er moet ook weer eens gewerkt worden. Ps dat mooieweer neem ik mee dus dat is geregeld.
  17. Jan Boon:
    30 juni 2015
    Nieuwe baan Kelly?, waar, in Deurne? Ga nu afsluiten, hor of lees het later.