Dag 5, 3 juni, goussonville.

4 juni 2015

imageimageimageDag 5, goussonville .
Slecht geslapen vannacht, kwam misschien wel omdat we onder de kerk sliepen.
Om 07.15 uur vertrokken vanuit een nog rustig Compiegne. Deze keer onderweg ontbeten, drink trouwens veel minder koffie. Vandaag voor het eerst de fietshelm op, ja wijsheid komt met de jaren. Kwam onderweg Charel weer tegen, had problemen met zijn versnellingskabel en was op zoek naar een fietsenmaker. De wind was een stuk minder, geen regen en later op de dag zelf zon, hoe zuidelijker je komt des te mooier het weer. De heuvels worden pittiger en langer, 5-7% en 2-3 km, moest het binnenbad gebruiken. Kwam al om 16.30 uur op mijn B&B aan, alleen niemand thuis, dat is het risico van niet reserveren. Aardige buurjongen probeerde nog te helpen maar het mocht niet baten. Noodgedwongen doorgefietst naar het alternatief, een camping 20 km verder. Kwam om 18.00 uur aan maar receptie was al dicht, uiteindelijk toch geregeld ( voor 11,50 op een heel leuk SdC veldje). Op het pelgrimsveldje stond al een Vlaming, effe bijgepraat. Ook hier werkt de WiFi niet goed, moet echt naar een Mac op zoek.
Tent opgezet, alles meegenomen behalve de beschrijving oftewel hij staat maar vraag niet hoe. Vandaag 131 km in  9 uur gefietst, hoop morgen wat minder.

1. Joke:
    Sterkte verder. Vandaag op Jurre gepast, heel gezellig
  2. Anny van Kraay:
    4 juni 2015
    Hè Jan succes jonge ,vind het hartstikke knap van je , hoop voor je dat het een mooie en leuke reis word , wij letten wel op Joke hier
    Geniet er van !!
    Gr Anny
  3. Ageeth en Kees:
    5 juni 2015
    Goed bezig Jan. Leuk om zo op de hoogte te blijven.