Dag 6, 4 juni, Chartres.

4 juni 2015

Heb nu WiFi, dus even een paar snelle reacties: Joke, gefeliciteerd met onze trouwdag gisteren en voor vandaag veel plezier bij de Italiaan. Moeders ook nog gefeliciteerd met uw verjaardag. Nikky alvast gefeliciteerd met je 27e verjaardag morgen. Thierry , wat een goed nieuws. Heb alle verslagen er gauw opgezet, Franse WiFi is traag en kan niet teveel gelijk aan, foto's probeer ik later toe te voegen, en dan nu de dag van vandaag. Lag gisteren al voor 22.00 uur in de tent, viel meteen in slaap, werd om 23.30 uur  wakker, denk van de kou, sliep verder tot 06.30 uur!  Helaas was de tent wat vochtig dus die moest eerst in de zon drogen. Vertrok om 09.15 van de camping, een rustige dag, mooi weer en een mooie omgeving. In het plaatselijke dorpscafé koffie gedronken, in een 1-slok kopje, was meer een café voor degoklustigen. Vandaag kreeg ik echt het gevoel van vakantie maar daar komt het stemmetje, drink genoeg maar pas op met alcohol, ook al heb je geen trek blijf eten, let op de weg en het verkeer. Ja, langzaam gaat het veranderen, druk met je route,eten, inkopen, onderdak, worden dat steeds meer de dingen die je gedachtes gaan beheersen en je kunt niet alles plannen, neem de dingen zoals ze zijn of als ze er zijn. Zoals gezegd, vandaag een genot om te fietsen, kwam al om 15.00 uur aan in de jeugdherberg van chartres. Denk dat de jeugdherbergen in Frankrijk naast schooluitjes met name een opvang geeft voor sociaal zwakkeren. Chartres is een echte historische stad, helaas werd de cathedraal opgeknapt en kon ik het labyrint  ( Dan Brown!) niet zien. Toen ik terug kwam, zag ik de fiets van mijn Vlaamse metgezel ( gaat dit jaar 3 weken en wil later het restant dien), van Charel uit Den Haag maar roots in Limburg, heb ik nog niets gezien of gehoord. Hoorde net dat het morgen al snel 27 graden gaat worden maar s'middags regen en onweer, dus weer op tijd op pad naar vendome of bij onweer zoek ik eerder wat.  De fietser bleek iemand anders te zijn, een Italiaan op de fiets naar st Michel, Normandië. Ga nu proberen de fotos's toe te voegen. Zit in de kantine, maak een foto van het uitzicht. Vandaag 72 km in 4 1/2 uur, beetje tegenwind maar vooral veel zon.

Aanvulling:1. Foto's lukt nog niet en 2 het was niet onze Vlaamse vriend maar toch Charel die uiteindelijk met een goede versnelling ook is aangekomen en 3 . De bedelaars in chartres zijn slim, zitten voor de kathedraal met wandelstok en jakobsschelp.

1. Joke:
    4 juni 2015
    Italiaan was gister en errug lekker!
  2. Kelly:
    4 juni 2015
    Klinkt allemaal goed hoor. Je maakt wat mee zeg. Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen naar de kermis. Vandaag oma gesproken en vertelt Hoe het met je ging. Veel succes van oma.
  3. Moos en irene:
    succes maar weer jan
  4. Bert en Henny:
    5 juni 2015
    Mooi om je verhalen te lezen Jan ,je maakt wat mee zo veel succes verder !!!
  5. Twan en Susanne:
    5 juni 2015
    Hoi Jan, Leuk dat het goed met je gaat en dat je je ritme van kamperen al wat gevonden hebt. En wind tegen? Hadden we dat in Friesland ook niet? Het gaat je goed...........!
    Bon Camino Jan!
  6. Jan Boon:
    5 juni 2015
    Inmiddels is het weer een stuk beter, nog 10 dagen en dan gaan jullie toch ook?
  7. Nikky:
    6 juni 2015
    Hej pap. Bedankt! Ik had vandaag een bruiloft de hele dag, dus echt jarig voelde ik me niet haha. Leuk om alles te lezen, we blijven het zo knap van je vinden!! Succes weer met de rest xx Ohja ik had wel 32,5 graad oo mn verjaardag!
  8. Nikky:
    6 juni 2015