Dag 3, omgeving cambrai, 1 juni.

4 juni 2015

imageimageDag 3, in de buurt van cambrai.
Helaas het wasje van gisteren was nog niet droog, dan maar in een vuilniszak mee. Kreeg gisteren nog wat tips van o.a. Jan van Os uit Woerden, die al 4 keer naar Compostella was geweest. En vandaar dat ik vanmorgen eerst bij de apotheek langs ging, maar helaas ging die pas om 09.00 uur open, dus geen vroege start. Eerst langs de dender maar al gauw kwamen de klimmetjes en de heuvels, maar alles kon nog op het buitenblad. Kwam pas tegen 18.00 uur in cambrai aan, maar wilde toch graag naar een adres, les rues des vignes mme Martine bretzner,waar ik veel over had gelezen, dus nog even doorfietsen. Kwam uiteindelijk om 19.00 uur aan en gelukkig er was plek, was de enig, en kon zelfs ook nog mee-eten . Gelukkig sprak mevrouw wat Engels, want opgenomen in een Frans gezinsleven is heel leuk maar wel moeilijk als je geen Frans spreekt. Heb eigenlijk nog heel veel te vertellen maar het is inmiddels 10.00 uur dus ik stop maar. O ja, vandaag geen regen gehad, wel weer tegenwind, 138 km gefietst in 8 1/2 uur, morgen maar iets rustiger aan doen.
P.s. Ook Fransen komen naar je toe om je te helpen uit cambrai te komen en spreken dan zelfs ook Engels.
Ps diner, overnachten, ontbijt en lunch bij het schipperde voor € 40.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl