Dag 2, Geraardsbergen, 31 mei.

4 juni 2015

imageimageimageimageimageimageimageimageDag 2, naar Geraardsbergen.
Na een goed ontbijt om 08.30 vertrokken en uitgezwaaid door de fam. Willemse van de B&B, je krijgt heel veel voor weinig geld (€ 30). De richting naar Compostella stond netjes aangegeven met de afstand van 2.250 km. Fiets nu volgens de boekjes van sweerman.  Tijdens het fietsen kom je vaak hele groepen racefietsers tegen en hoor je, hè de jakobsschelp, die gaat naar Compostella. Vaak maak je even een praatje, ja en iedereen kent wel iemand die er ook is geweest. Sta je even stil om de weg te zoeken, dan stopt er meteen iemand om je te helpen, mooi volk die Vlamingen. Bij het polderbos nog even naar  een motorcross  gekeken. Lier heeft een mooi historisch centrum, alleen was er niet te fietsen op die keien.  In Mechelen nog bij de plaatselijke voetbalclub langs gefietst , achter de kazerne en de plaatselijke vlooienmarkt op de foto gezet. Soep gegeten in een voormalig stationsgebouw met een trein in de voortuin. Zie je veel in België, oude stationsgebouwen die nu in gebruik zijn als café of restaurant . Veel langs de nete en de dender gefietst. Om 17.30 bij de jeugdherberg in Geraardsbergen aangekomen, er waren totaal 4 mensen, allemaal Hollandse fietsers. Alleen een kamer voor 6, mooi makkelijk om de was op te hangen. Vandaag 120 km in bijna 7 1/2 uur en het weer, wederom regen en tegenwind.