Vrijdag 9 juni, Xanten.

10 juni 2017 - Brüggen, Duitsland

IMG_0591IMG_0593IMG_0595IMG_0597IMG_0600IMG_0601Vrijdag 9 juni 2017.
Vanmorgen om 09.00 uur vertrokken, helaas in de regen. Na 2 uur in de regen, soms stortregens, te hebben gefietst, krijg je trek in koffie. Helaas bleek dat de meeste dorpen wel cafes hebben, maar dat deze allemaal gesloten waren. Pas in Beuningen kon ik bij bakker bart wat doorwarmen en mocht zelfs van de personeelswc gebruik maken. Bij het passeren van nijmegen stopte het met regenen en toen ik de grens passeerde begon de zon te schijnen. Via de mooie ooypolder en het niederrhein gebied een korte pauze in kleve. fiets soms op de 2 landenroute, dan op de  via romeinica en ook op de duitse pelgrimsweg. Met andere woorden, vergeet wel eens een bordje maar op gevoel, en wat extra kilometers, kom ik uiteindelijk waar ik wil wezen. Zit nu lekker op het terrasvan de jeugdherberg in xanten. Een grote jhb met veel ouders met kinderen. Heb een 4 persoonskamer en tot nu toe ben ik de enige bewoner. De rit was  120 km en duurde 7 uur, de route was best gevarieerd, van polders naar stad en ook in de bossen gefietst. Zo en dan nu een duits biertje.