Zaterdag 10 juni, Bruggen(D).

10 juni 2017 - Leersum, Nederland

IMG_0602IMG_0603IMG_0604IMG_0605IMG_0606IMG_0607Zaterdag 10 juni 2017.
Gisterenavond op tijd naar bed en vanmorgen op tijd er uit om als eerste aan het uitgebreide ontbijt te beginnen. Nog wat wetenswaardigheden van gisteren:
- door alle regen bleek de regenjas toch niet 100% waterdicht,
- hetzelfde met de overschoenen, alhoewel dit ook ingeregend kan zijn,
- de fietsschoenen waren aan de buitenkant nat  maar gelukkig aan de binnenkant droog.
Het fietsen met  click schoenen gaat tot nu toe goed maar betrap mezelf erop dat ik wat overmoedig aan het worden ben, wat maar net goed ging. Met mezelf afgesproken om bij elke stop of kruising de schoenen uit te clicken.
Vertrok vanmorgen om 08.30 uur met heerlijk fietsweer en de hazen schoten over de paden, er was geen kip te zien.
Waar ik gisteren moeite had om een koffiestop te vinden was het nu om klokslag half elf midden in de bossen koffie en kuche  in een bauhauscafe, tussen de koeien.
Vlak buiten xanten pakte ik de 2landenroute weer op om hem naar geldern (plein vol met platanen) weer kwijt te raken, heb toen maar de borden Venlo gevolgd, was blij dat ik wat plaatsnamen waar de route langs komt heb genoteerd. Het nadeel hiervan was een saaie fietsroute naast een weg doch het voordeel was, het was een stuk korter (de kortste weg tussen a en b is een rechte lijn maar met een zigzaglijn zie je meer). In Venlo, in een parkje lekker geluncht. Vlak voor het centrum van venlo zag ik de borden weer, die me voortreffelijk door het centrum loodste doch daarna was ik ze weer kwijt. Hierdoor langs het vvv stadion de koel gefietst en langs de zorggroep noordlimburg, een groot auto kerkhof. Dit kon niet goed zijn dus ben maar weer teruggefietst en verder op gevoel. Na ruim een uur fietsen zonder herkenningspunt of plaats begon ik toch even licht te twijfelen maar gelukkig bij de volgende kruizing kwam ik het gemiste bord weer tegen. Al om 4 uur bij de jeugdherberg in bruggen, waar ik met muziek en zang werd ontvangen, dacht eerst aan een kerkdienst doch bleek een fanfare en koor die daar oefenen.
Deze jeugdherberg is het tegenovergestelde van Xanten, niet nieuw, groot en "luxe" (alleen in een 4 persoonskamer met wc en douche)
Maar oud, klein en basic ( alleen? in een 8 persoonskamer zonder douche en wc) maar wel mooi gelegen in het bos.
Gelet op de navigatie problemen vraag ik voor mijn verjaardag maar een tweedehands fietsnavigatie.
Vandaag maar 90 km in 6 uur, de benen voelde minder of is de spanning er vanaf?
Na het eten nog even naar het centrum gelopen, was druk op de terrassen.
Verwachting voor morgen, nog warmer en onweer, we zien het wel.

1. Joke:
    10 juni 2017
    Leuke verhalen tot nu toe!
  2. Nikky Boon:
    10 juni 2017
    Ik weet nu van wie ik mijn richtingsgevoel heb haha! Luxe went snel, maar dit overleef je ook wel ;-). Mooi dagje vandaag met een lekker temperatuurtje. Morgen goed smeren want de zon brandt hard! Wij hebben mama vandaag opgehaald en zijn in Ijsselstein gaan mini golfen en een pannenkoek gegeten. Fijne avond en succes weer morgen xx
  3. Ageeth en Kees:
    11 juni 2017
    Leuk om te lezen weer Jan. Geniet er van!
  4. Bert en Henny:
    11 juni 2017
    Leuke verhalen Jan veel plezier verder en niet verdwalen!!!!
  5. Thierry Boon:
    14 juni 2017