Dag 10, 8 juni, charroux.

8 juni 2015

imageimageimageimageimageimageimageimagevandaag nog even WiFi en daarna is weer afwachten, dus vandaar nu al een kort berichtje. Neem geen rustdag in Poitiers, maar pas het schema aan omdat er vanaf woensdag regen wordt verwacht en ik dan op een camping zou staan. Vandaag rustig aan naar charroux in een pelgrimsgite en dan wassen, ja het is maandag. Dinsdag wil ik dan naar Ronsenac en woensdag naar la mouthe-les loges zodat ik dan op donderdag weer op schema ben voor de pelgrimsgite in cadillac, gesloten cel in inrichting. Gisteren na een lekkere wandeling, weer wat anders dan fietsen, nog even gegeten op het terras aan het stadsplan. Dit was het voor dit moment, ga nu proberen Poitiers uit te komen en een geschikte plek te zoeken voor het ontbijt.

Vervolg dag 10, 8 juni, charroux.
Vanmorgen rustig aan gedaan en pas om 08.30 uur vertrokken. Gaf de jeugdherbergier nog de complimenten over Frankrijk en prompt kreeg ik 3 bananen mee die nog over waren van het ontbijt. Was nog ochtend spits in Poitiers maar na wat geklim was ik er redelijk vlot weer uit. Kwam onderweg gepensioneerde Tilburgers tegen die ook naar Compostella gingen, (Thierry!) 1 had bij fontes gewerkt en wist nog mooie verhalen van Toine van peperstraten en Herman brood. Kwam ze later bij de 1e koffiepauze weer tegen. Nog een keer verkeerd gereden en toen de weg gevraagd aan wegwerkers, de 2 uit tilburg kwamen ook weer langs, spitsuur op de kruising, er kwam zelfs nog een Nederlandse fietser langs, die de weg wist. Verder was het weer een mooie fietspad met een licht glooiend landschap. Zit nu bij de VVV van charroux te wachten tot ze opengaan, 14.30 u. Om de sleutel van de st Jacques gite op te halen. Ja dan kunnen we weer met de hand gaan wassen, je beleef wat op zo'n dag.
Weer een geweldig overnachtingsadres van st Jacques, hoop dat de foto' s duidelijk zijn. De vrijwilligster van het huis kwam net langs, sprak alleen maar Frans, maar een tijd gepraat, zit waarschijnlijk weer alleen in het huis. Wil je s'avonds in het dorp eten, blijkt alles dicht! Een Engels meisje wilde me wel naar het volgende dorp rijden, maar ja hoe kom je dan weer terug? De noodvoorraad muesli repen maar aangesproken en vroeg naar bed. Vandaag maar 70 km in 4 fietsuren.
image

1. Jacques:
    Hey Pelgrim,

Zoals een iedere Pelgrim mij heeft bezworen kom je tijdens het Pelgrimeren tot diepere inzichten inzake jouw persoonlijk "zijn en leven " op deze planeet. Herken jij dergelijke momenten van diepzinnige overpeinzingen ?

Wens je fijne voortzetting .... en heel verstandig een rustdag op een regenfdag in te lassen ... hartelijke groet Pelgrim,

Jacques & Marianne
  2. Ben:
    Hè Jan,
    Leuk te lezen hoe je reis verloopt.k Geniet ervan en petje af hoe je het doet.
    Succes.

Groet,

Ben
  3. Mirelle:
    Hoi Jan,
    Wat een belevenis. Heel veel respect. Ik vind het zo knap.
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    groetjes Mirelle
  4. Theo Albers:
    Dag Jan,

ben vorige week begonenn je verslagen te lezen en je route te volgen. En natuurlijk moest ik even denken aan dat boekje dat ik je lang geleden, weet zelf niet meer hoelang??!! gaf over de route naar Santiago. Ik vind het mooi om te zien dat je het nu aan het doen bent en dat past ook bij jou: afspraak is afspraak, wat je bedenkt doe je ook: mooi!!.
    Ik wens je plezier, sterkte als dat nodig is en geniet er van.

Harrtelijke groet
    Theo
  5. Anja:
    Hallo Jan,

Heel veel succes gewenst bij deze mooi uitdaging. Have fun onderweg en de groetjes van kamer 116.
    We blijven je volgen, Santiago-Jan!
  6. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Dank je, en kan het aanraden, een geweldige ervaring.
  7. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Hè Theo was goed idee toen van dat boekje.
  8. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Mirelle, is gewoon doen en genieten. Hoe gaat het met de voorbereiding van alpdezes, gaan jullie hem dit jaar allebei doen.?
  9. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Ben, dit zal ook iets voor jouw zijn, samen met je vrouw of ton op de tandem.