Dag 9, 7 juni, Poitiers.

imageimageimageimageimageimage

Vanmorgen al vroeg wakker (05.30), er was vlooienmarkt in het dorp en dat kon je horen. Was wel weer een luxe, bijna de hele camping voor jezelf ( stond nog een Nederlandse vrouw die op doorreis naar Spanje was).  De brillendoeken van de ANWB boden vandaag uitkomst, waren wel gewone wc potten maar zonder deksel. Kwam er ook achter dat je beter geen fruit voor 2 dagen kan kopen, of je moet van bananensap houden. Om 08.00 uur op de fiets en een uur later de eerste stop in het plaatselijk café. Toen ik wat te eten vroeg verwezen zij mij naar de bakker verderop, en keken verbaast dat ik koffie bestelde (heerlijk die 1 slok koffie). Later toen ik de bakker in het dorp ging zoeken snapte ik hun verbazing, het hele winkelcentrum was open.

in het volgende stadje was het centrum afgezet ivm eet en drink markt, zag er heel leuk uit doch was voor mij nog te vroeg. Het was meteen al mooi weer en de wind was gedraaid, het was te mooi, daar was de eerste barrière, ivm aanleg TGV zijn veel kleine weggetjes afgezet ( zie foto, ps lukt niet om alle genomen foto's erop te krijgen, geeft error aan). Langzamerhand begin ik het Franse leven meer te waarderen en ga ik het overnemen , behalve de taal natuurlijk. Ook vandaag weer een mooie en gevarieerde route, begon met klim van 12% en eindigde ook met klimmetjes van 10%, maar daar tussen in kon ik het buitenblad rijden en een redelijk tempo van 25 eenvoudig volhouden ( voordeel van wind in de rug). Om ongeveer 16.00 uur in Poitiers aangekomen en dan zoeken naar je onderdak, een jeugdherberg of een soort klooster, deze laatste had mijn voorkeur doch geen WiFi, ja je moet wat voor je volgers over hebben. Het was nog een eindje fietsen, en alles heuvel op, maar had de jeugdherberg redelijk vlot gevonden. Zo, ga nu afsluiten om te kijken of Charles er is, zou leuk zijn en anders alleen naar eten zoeken en nadenken of ik hier een rustdag neem ( Poitiers is mooi maar eigenlijk is het te warm en de jeugdherberg te ver van het centrum, maar ja er moet weer gewassen worden, Alternatief is 2 korte etappes zodat ik op tijd binnen ben voor  hh klusje. Ik ga er onder het genot van een wijntje ( ja je leest het goed) of een biertje over nadenken.

P.s. Dank voor het volgen en de reacties, luktniet altijd om te reageren ivm WiFi die er soms is en soms niet of gewoon wegvalt, maar waardeer het zeer en lees jullie reacties met veel plezier. Was al bijna vergeten, vandaag111 km in 6 1/2 uur en ik ben door de eerste 1000 km gegaan vandaag.

1. Nikky:
    7 juni 2015
    Wat een mijlpaal, over de 1000km heen!! Je loopt van enthousiasme wel een dagje voor,het is nog steeds zondag 7 juni ;-). Geniet morgen van je rust dag en anders succes met fietsen morgen! Wij hebben vandaag aardbeien gehaald bij de boer en Jurre vindt ze zo lekker dat hij ze met kroon en al op eet ...
  2. Joke:
    7 juni 2015
    Succes met je huishoudelijke klusjes en geniet van je vrije dag!
  3. Bert en Henny:
    7 juni 2015
    Als je zo door gaat ben je in 3weken klaar zou maar een rustdag nemen morgen Jan.Geniet er van groetjes van ons
  4. Anne:
    Hallo Jan,
    Charles heeft me je reisblog doorgestuurd. Heb sinds twee dagen niets van hem gehoord en begin een beetje ongerust te worden. Heb je hem vandaag nog ontmoet?
    Veel plezier nog, Anne
  5. Jan Boon:
    8 juni 2015
    Dag Anne, leuk dat je reageer. Heb Charles gisteren niet gezien, maar fietste ook voor hem uit, doe de komende dagen rustig aan dan zal ik hem wel tegenkomen, maak je niet ongerust, we hebben elkaars 06 nr voor noodgevallen.
  6. Anne:
    Dag Jan,
    Dank voor je reaktie. Ik kreeg gisteren laat toch nog een smsje. Hij zit ook in Poitiers ;-) goede reis vandaag!
  7. Jacques:
    Hey Pelgrim,

Rustig aan hoor ... het is de Tour niet ... Pelgrimeren doe je in een tempo passend bij de ouderwetse menselijke maat .... dus lekker go with the flow en niet als een door Epo ingespoten fiets coureur in het geel flitsend naar de finish lijn geen idee hebbend waar hij lang is geknald. ..... geniet Pelgrim ! Jacques & Marianne
  8. Francis:
    8 juni 2015
    Ga zo door Jan, super leuk om je verhalen weer te lezen!! En inderdaad gun jezelf lekker die rustdag.. Liefs
  9. Jan Boon:
    10 juni 2015
    Hai fran, geen rustdag genomen, weet je toch zou jij ook niet doen.
  10. Jan Boon:
    11 juni 2015
    Dag Anne, fijn dat je bericht heb gehad van Charles. Zit nu in leslandes en hoop zaterdag in st Jean pied de porte aan te komen. Hoop dat ik Charles nog tegen kom maar denk dat hij al een stuk voor me is.