Dag 20, 18 juni, Belorado.

18 juni 2015

imageimageimageimageimageimageimageimageimagegisteren avond nog gesproken met een jong stel uit Hongarije, een meisje uit Slowakije en een moeder met dochter uit de USA, met wie ik de slaapzaal deel. Helaas waren al deze jongeren zonder werk doch konden hierdoor de camino lopen. Was best moe en ben om 21.30 naar bed gegaan en het volgende moment werd ik om 06.00 wakker met kerkgezang, best relaxed om zo wakker te worden. Voor achten op de fiets en in Najera de eerste pauze. Was waarschijnlijk de eerste klant bij de pandaria (soort bakker) wat toen ik niet meteen bestelde begon hij allerlei lekkere dingen op de toonbank uit te stellen. Lekker ontbeten in de zon op het marktplein, waar de markt net werd opgebouwd. Werd aangesproken door een ouder stel uit Oostenrijk met de vraag of ik wist waar de kathedraal was? Zij waren met de auto de camino aan het doen en hadden er al 2500 km op zitten. Koffie gedronken in Badaran, moest nu beslissen of ik een korte route zou doen of een langere met extra klimmetje naar 2 oudekloosters. Aangezien de benen niet echt soepel gingen, het lange slapen was daarvan al een voorteken, vandaag maar een korte en makkelijke dag van maken. Sightseeing gedaan in Santo Domingo, mooi stadje maar ook hier erg toeristisch. Wilde vandAg tussen de middag warm eten, ben buiten het centrum gegaan waar ik tegenover het politiebureau, 4 werklui op het terras zag zitten en dacht daar moet ik wezen, klopte ook, alleen Spanjaarden, lekker gegeten.  Werd nu aangeschoten door iemand uit Boxmeer die zijn Spaanse vriendin, had 14 jaar in Nederland gewoond, wegbracht, heel leuk gesprek zo midden op straat in een Spaanse stad. Weet niet of het kwam door het glas wijn of dewind in de rug en de zon op het bolletje, maar daarna ging het fietsen heel voorspoedig. Valt me op dat de wind smorgens fris is maar dat diezelfde wind als een föhn warm loopt en na  tienen behaaglijk is en na tweeën warm. Kom lekker relaxed om even naar drieën aan in Belorado en na een paar minuten het geplande onderdak gevonden, albergue cuatro contones. Stond al een hele rij wandelaars, had de laatste slaapplaats. Er was zelfs een zwembad en had een hoog USA jongeren gehalte. Wezen sightseeing en boodschappen gedaan om mijn eigen avondeten (brood, fruit etc.) te verzorgen. Tijdens het eten kennisgemaakt met Anna uit Zwitserland en Kim, ka en nog 2 Zuid-Koreanen en met Rioja. Heb de afgelopen 2 dagen dor het Rioja gebied gefietst, heel anders dan st emilion in Frankrijk. Hier veel kleine boertjes en veel coöperaties. Het landschap gaat langzaam over van druiven naar koren en graan velden met veel vergezichten. Je fietst in een glooiend dal met verderop heuvels en aan een kant daarachter de bergen. Zit inmiddels in de provincie Burgos, als mijn Spaans goed is (!) zit hier veel sulfaat. Ziet hier ook veel grot en berggwoningen. Morgen weer een rustig dagje naar Burgos, waar ik waarschjnlijk weer een rustdag neem en van burgos ga genieten. Vandaag 72 km in 5 fietsuren, het weer is ideaal en het genieten neemt nog steedselkedag toe.

1. Nikky:
    18 juni 2015
    Fijn dat je er zo van geniet pap! Wij genieten weer van jouw verhalen. X
  2. Joke:
    18 juni 2015
    Inderdaad, mooi dat je zo geniet! Mooie verhalen
  3. Kelly:
    18 juni 2015
    Fijn dat het zo leuk is. Lana is trouwens zo goed als zindelijk! Scheelt weer luiers en zaterdag gaan we onze vouwwagen ophalen en uittesten.
  4. Bert en Henny:
    18 juni 2015
    Fijn dat je zo geniet wij genieten van je verhalen, veel succes!!!
  5. Francis:
    18 juni 2015
    Weer een leuk verhaal & mooie foto's! Ik ga dinsdag &woensdag trainen voor de Nijmeegse Jan, 42/40 km.. Als k het zwaar heb zal ik aan onze gezellige momenten denken van vorig jaar! Liefs van Martijn en Fran
  6. Jacques:
    Waarde Pellegrino,

Jouw verhalen lees ik direct na de koffie en het openen van mijn PC op kantoor. In gedachte kijk ik met de ogen die jouw verhalen ons geven naar jouw omzwervingen en vraag mij na het lezen vandaag af ..... wat als onze Pelgrim weer is aangeland in Leersum ? .... hoe open ik dan de dagen die volgen ??

Weet je Pellegrino .... dat is nu mijn probleem ... ga jij genieten van deze geweldige ervaring. Draag jouw schelp trots over de eindstreep en leg met te ruste in of nabij de Kathedraal.

Jacques en Marianne

9. Jan Boon:
    Leuk om te horen.
  10. Jan Boon:
    19 juni 2015
    Ja Ton en dat met de iPad, je kunt niet inzoomen etc. Moet nu afsluiten wat krijg de zegen.