Dag 22, 20 juni, Burgos.

21 juni 2015

imageimageZaterdag, 20 juni, dag 22, Burgos.
Gisterenavond eerst als pelgrim de Zegen gehad in de kerk, was best indrukwekkend en daarna de gezamenlijke maaltijd met 1 Spaanse, 2 Franse, 2 Koreanen. 2 Japanners (waarvan ik er al 1 kende vanuit de vorige albergue, en moi. Lekker uitgeslapen tot 7 uur en daarna gezamenlijk ontbijt en  het onherroepelijke afscheid. Was weer een ervaring die ik niet had willen missen.  De camping lag 4 km buiten burgos en toen ik om 9 uur aan kwam was dit nog te vroeg, volgens de receptie sliepen de bewoners nog en moest er nog schoongemaakt worden, kon nog wel 1 tot 2 uur duren. In de kantine het vervolgontbijt genomen en het routeboekje van sweerman gelezen. De albergue bestond uit een stacaravan
(Stonden er 4) met daarin 20 bedden met kasten,  maar voor 9 euro stel ik niet veel eisen. Op de camping stond ook een fietser, hij was 5 1/2 week terug uit Hengelo vertrokken en vermaakte zich best. Via de, letterlijke, groene golf ben ik naar burgos gaan lopen, onderweg nog een markt bezocht bij de plaatselijke voetbalclub met tientallen kraampjes met fruit, groente of planten. In een volkswijk koffiegedronken en tortilla gegeten en daarna weer verder. Burgos is een geweldige stand, de hele binnenstad staat vol met terrasjes en cafeetjes waar hele families gezellig met elkaar zitten, eten en drinken. Waren ook de nodige evenementen, basket bal promotie en een soort van veredelde zeepkistenrace. Kathedraal bezocht met uitleg in het Hollands, wat het extra boeiend maakte. Kasteel, of wat er van over was ook bezocht, met name de tourguide in een gedeelte van de 60 meter diepe waterput met allerlei tunnels was boeiend. Zit nu op een promenade waar alles voorbij komt, oa koeien, maar waar de beloofde gratis WiFi niet werkt. Hoop dat het op een andere plek straks wel lukt. Het is hier echt genieten, zit nu op een bankje met een paar bejaarde Spanjaarden de beursverwachtingen door te nemen. Ga nu weer lopen, ongeveer een uur, zodat ik op tijd ben om op de camping te eten. Ps in de binnenstad van Burgos, waar op zaterdag volop wordt getrouwd, was de temperatuur inmiddels opgelopen tot 28 graden met een strak blauwe lucht, er zijn slechtere plaatsen. Had de fiets in de caravan gezet en was benieuwd of er nieuwe caminogangers waren bijgekomen, maar nee, helecaravan voor mezelf. Kwam onderwegnaar de kantine al een Nederlands echtpaar tegen en het restaurant van de camping zat vol met Nederlanders, was wel weer even lekker om je moers taal te spreken. Internet op de camping werkt, helaas, ook niet.

1. Kelly:
    21 juni 2015
    Klinkt stuk beter als hier. Net harde regenbui. En nog een fijne vaderdag he!
  2. Joke:
    21 juni 2015
    Je ziet zo nog eens wat in de stad! Veel plezier maar weer
  3. Nikky:
    21 juni 2015
    Fijne vaderdag pap! Ik was vandaag winkelen in utrecht. Gekkenhuis en alleen maar vies weer. En dat nog wel op de eerste zomerdag! Succes weer morgen en slaap lekker voor zo in je volle caravaan haha.