Dag 7, 5 juni, vendome.

imageimageimageimage

Ja, ja, vandaag alweer WiFi. Rare snuiter die Italiaan van gisteren, loopt van genua naar mont Michel, en was gisteren erg moe, gaat hij in  pyjama weg om 23.00 uur en komt dan pas 2 uur later terug. Hij sliep vanmorgen nog dus kon geen navraag doen.

Was vanmorgen weer op tijd en omdat het ontbijt wat in de lucht bleef hangen ben ik maar om 07.15 uur vertrokken. Het doel was vendome, maar ivm met de weersvoorspelling: loopt al snel op tot 27c maar dan kans op donder en bliksem. De alternatieven waren na 60 km een pelgrimsgite in chateaudun of bij Charel langs gaan die op 80 km een B&B in een kasteeltje had gereserveerd, dit klonk heel aanlokkelijk.

Waren het gisteren de manages, vandaag vooral graanvelden en bossen en rivieren. Duurde even voordat ik chartres uit was, zat midden in de ochtendspits, en ook het ontbijt moest langer uitgesteld worden want er was nog bijna niets open. Het was mooi fietsweer, maar het werd steeds warmer. Kwam weer door heel mooie dorpjes en stadjes maar ook uitgestorven gebieden. Begon tijdens het fietsen al na te denken over wat ik terug ga sturen, heb de bekende beginners fout gemaakt door teveel mee te nemen en als je daar al moeite mee hebt bij een klim van 2 km , hoe moet het dan straks in Spanje als je klims van 20 km hebt. Komt er nog iemand in de buurt? Was om 16.00 uur in vendome, maar had pas om 16.30 uur de jeugdherberg gevonden die er eerst compleet onbewoond uit zag. Rondje er om heen gefietst en toen zag ik een meisje aankomen heb haar meteen aangeschoten maar zij sprak alleen Frans. Ben inmiddels zo brutaal dat ik gewoon mee loop  en toen waren er nog mensen van de jeugdherberg, wilden net weekend gaan vieren. Waar ik gisteren 16,50 moest betalen voor een 4 persoonskamer betaal ik nu € 20 voor een 1 persoonskamer  en heb ik ook een garage  voor mijn fiets, wat een luxe, maar had niet 10 minuten later moeten zijn.  De st Christopher van Jeanne, de Boeddha van Tineke en de zeester van Jurre doen hun werk goed. Nog even vendome in geweest, mooi en historisch stadje, terrasje en gegeten ( low budget voor 8 euro) en boodschappen gedaan voor morgen en zondag. Pas vanavond betrok  het weer maar na een klein buitje kwam de zon er weer door. Vandaag 113 km gefietst in 7 uur. P.s. Kwam nog een aantal fietsers tegen die terug fietsten, zeg je bonjour hoor je zeg maar goedenmorgen ( zagen ze aan mijn tassen) . Ga nu weer een poging wagen om de foto's te plaatsen. Kan weer even duren voordat ik weer WiFi heb, tot dan.

1. Thierry Boon:
    5 juni 2015
    Leuk hoor! Ouwe allemansvrind, hoe ga je het terugsturen allemaal?
  2. Jan Boon:
    5 juni 2015
    Met de post in jan piet de poorter, maar dan op zijn Frans.
  3. Joke:
    6 juni 2015
    Mooi dat het goed gaat. Ik heb vanavond gebarbecued bij Henny en Bert. Eten was net op voor de regen losbarstte.
    Veel succes verder, kus!
  4. Eva:
    6 juni 2015
    Goed bezig Jan! Leuk om je verhalen te lezen. Ga zo door!
  5. Francis:
    Ik lees je verhalen met veel plezier Jan! Blijf lekker genieten. Liefs
  6. Kelly:
    6 juni 2015
    Wij genieten ook van je verhalen. Hier ook erg warm geweest 33 graDen en na de regen de helft kouder. Succes weer.
  7. Bert en Henny:
    6 juni 2015
    Hoi Jan, wat schrijf je toch leuke verhalen. Ik lees het met veel plezier. Ik en Henny blijven je natuurlijk volgen. Veel succes met het vervolg van je reis.
    Groetjes,
  8. Dingena:
    6 juni 2015
    leuk Jan ik vind je een toppertje dat je dit zo alleen doet!!!
  9. Judy Obdam Koopman:
    7 juni 2015
    Je hebt er een stalker bij.
    Vanaf nu ga ik je ook een beetje volgen.
    En je vrouwtje van de straat houden met feuten.
    Goeie reis!
    Respect!
  10. Judy Obdam Koopman:
    7 juni 2015
    Je hebt er een stalker bij.
    Vanaf nu ga ik je ook een beetje volgen.
    En je vrouwtje van de straat houden met feuten.
    Goeie reis!
    Respect!
  11. Charles ( niet 'charel'):
    7 juni 2015
    he Jan, je gaat als een speer man, je komt twee weken te vroeg aan in S zo. Ik gavanavond Poitier bereiken. ik zie je wellicht daar?
    Charles
  12. Jan Boon:
    7 juni 2015
    Dag charles, (sorry voor de verkeerde schrijfwijze)
    Zit in de jeugdherberg in Poitiers, ziet er goed uit en is plek zat, wel stuk buiten centrum met een klimmetje.
  13. Jan Boon:
    Dag Judy,

Je bent van harte welkom om te stalken en te feuten, dit laatste moet je maar met Joke doen.
  14. Nikky:
    7 juni 2015
    Kanjer! Wat een hitte op mn verjaardag he x