Dag 8, 6 juni, veignes.

7 juni 2015

imageDag 8, 7 juni, Veigne.
Vanmorgen op tijd wakker en om 08.00 uur op de fiets, maar dan  3/4 uur bezig om vendome uit te komen, verkeerde route en onderweg nog een afgesloten spoorviaduct of te wel een korte dag werd een stuk langer. Toen ik een Frans boertje de weg vroeg en zei dat ik geen Frans sprak begon hij een heel verhaal op te hangen, was ik voor gewaarschuwd. Was s ' morgens heerlijk fietsweer, bewolkt en weinig wind, s' middags werd het met de doorkomende zon een stuk warmer. Door alle vertraging moest ik flink door fietsen om voor 17.00 uur in veigne te zijn om de sleutel op te halen op het gemeentehuis voor  de gite van st Jacques. Had dus weinig tijd om van Tours te genieten, wel om er dwars door heen te fietsen. Was om 15.30 uur bij de Marie maar helaas deze was op zaterdag om 12.00 uur dicht. Niemand in het gebouw en ook geen adres van de gite, pech. Had geen zin meer om verder te fietsen dus plan b, de camping. Mooie camping maar nog erg rustig. Vandaag weinig foto's gemaakt maar wel aan boekje 2, van Tours tot aan de Pyreneeën, begonnen. Vandaag 98 km gefietst in ruim 6 uur, morgen passeren we de 1000 km.