Deel 2, de avond in Leon, 23 juni.

24 juni 2015

imageimageimageimageimageimageLeon is een mooie stad met veel smalle straatjes, heel veel pleinen en parkjes en de bijna niet meer weg te denken cafés en terrassen. Val met me neus in de boter want de don Juan en Pedro feesten zijn in Leon begonnen en vandaag was de belangrijkste dag. Tot 20.00 uur zijn er in elk park en langs de rivier allerlei activiteiten ( denk aan Koningsdag maar dan groter) voor kinderen, van skelter rijden en in een grote bal over het water tot touw klimmen. Tussen  20.00 en 21.00 is er volksdansen en kindervoorstellingen en vanaf 21.00 beginnen de bandjes te spelen, op elk plein (en dat zijn er heel veel) zijn er podia. Het leek wel met het uur drukker te worden. En dan loop je in Leon en dan kom je je kamer genoten tegen ( 2 Duitse meisjes en een Duitse jongen met zijn Australische vriendin), even later het Italiaanse meisje van de albergue van gisteren, die alleen Italiaans spreekt en als ik het goed Begreep met detrein was gekomen. Overigens, is het heel gebruikelijk dat wandelaars een stuk met de trein of bus gaan.  Ook rijden er busjes, waar je tegen betaling meekan rijden naar het volgende dorpje, zo leveren luie wandelaars een belangrijke bijdrage aan deplaatselijke economie. Later kwam ik mijn vriend uit Hengelo ook weer tegen, ook hij genoot met volle teugen. Begreep van de hospilator dat er een van debekendste Spaanse bands zou optreden en vanaf 23.30 het vuurwerk zou starten. Aan het begin van de avond vielen er wat donder klappen en betrok het maar gelukkig bleef het droog. Heb het tot23.00 uur volgehouden Maar toen begonnen de oogleden erg zwaar te worden. Trouwens een genot deze albergue, Murella Leonera, moderne voorzieningen, maar max. 7 bedden per kamer, je kunt ook na 22.00 binnenkomen (code) en je hoeft niet voor achten weg, ontbijt istot 09.00 uur. Ga de foto's er nog even opzetten en start dan met een dag sightseeing, het blijft nogsteeds volop genieten.

1. Jacques:
    Feestpelgrimdeluxe ....

met enige jalouzie lees ik dit verhaal ..... ik kan me nog een verhaal herinneren waarin Pelgrims werden gewaarschuwd voor aanvallen van troepen wilde honden ......

Geniet,

Jacques & Marianne
  2. Kelly:
    24 juni 2015
    Jij treft het wel hoor! Nog iets meer als een week en dan is het alweer voorbij dus geniet er nog maar goed van!
  3. Nikky:
    24 juni 2015
    Gaaf hoor, precies op een feestavond binnen komen! Dat doe je weer goed! Hier schijnt er beter weer aan te komen,maar tot nu toe is het nog gewoon soms nat en vooral erg fris!
  4. Joke:
    24 juni 2015
    Ziet er zeker mooi uit daar. Veel plezier nog met de sightseeing!
  5. Ageeth en Kees:
    24 juni 2015
    Godd te horen dat je nog steeds geniet Jan.
  6. Jan Boon:
    24 juni 2015
    Het zijn moeilijke tijden voor een pelgrim:
    Steeds die moeilijke keus, bier of wijn, en dan die warmte en steeds je Regenpak achterop meenemen. Softijs of Italiaans ijs. Tapas of menu de dia. Je ziet het Jacques, elke dag van dit soort grote problemen