Maandag 12 juni, aachen.

12 juni 2017 - Leersum, Nederland

IMG_0616IMG_0616IMG_0617IMG_0618IMG_0620IMG_0621Maandag 12 juni, aachen.
Vandaag een niet-fietsdag. Lekker ontbeten en tussendoor een wasje en droogje gedaan, hopelijk is er niets gekrompen.
Iets wat hier opvalt is, toen ik gisteren aankwam werd er door de receptie eerst gebeld naar de eetzaal dat ik kwam eten. Vanmorgen, toen ik vroeg of ik kon wassen, belde de receptionist naar een medewerker van de wasafdeling en die stond, in een ander gebouw, klaar om mij toe te laten bij de wasmachines, heel vriendelijk maar erg procedureel.
Aken is een mooie stad, met veel oude gebouwen en veel winkels.  De Dom en de dom schatkamer en het raadhuis bezocht en ook nog diverse winkels o.a., lust for life, alhoewel de levenslust ver te zoeken was aangezien deze opheffingsuitverkoop had. Ook nog even bij de VVV geweest, heb toch maar een kaart van de vennweg gekocht om hopelijk te voorkomen dat ik de route weer uit het oog verliest, al heeft dat ook zijn charme.
Vanavond kritschmarr (oid) gegeten, soort omelet/pannekoek met rozijnen, heb me laten vertellen dat dit uit zuidduitsland en oostenrijk komt, was erg lekker.
Ga nu de rit naar sankt vith voorbereiden, met een glas hefe weissbier gaat dat goed komen.

1. Nikky Boon:
    12 juni 2017
    Leuk! Succes weer morgen!
  2. Joke:
    12 juni 2017
    Veel succes morgen en hopen dat het met de kaart erbij beter gaat!
  3. Kelly:
    Succes morgen!
  4. Jacques:
    13 juni 2017
    Hey Pellegrino,
    Hoop dat je gisteren lekker hebt kunnen uitrusten om vandaag de pedalen te kunnen geselen ondeweg naar onbekende verten en avonturen.

Reis mooi en veilig !
    Jacques