Zondag 11 juni, aken.

11 juni 2017 - Leersum, Nederland

IMG_0608IMG_0609IMG_0610IMG_0612IMG_0613IMG_0614IMG_0615Zondag 11 juni, aken.
Vanmorgen op tijd er uit en aan een heerlijk ontbijt. De leden van de fanfare en het koor waren ook blijven overnachten maar die zaten in een aparte ruimte, gelukkig maar want werd al met een tuba goede morgen gewenst. Als je een praatje met mensen wil houden, draag een jakobsschelp. De een na de ander kwam even een praatje maken over zijn reis of die van een vriend, kennis of familielid. Als je stil staat bij een stoplicht of een kruising, 50% kans dat mensen een praatje met je maken nav die schelp, nog even en de eerste roept bon camino.
Kon al snel de route oppakken en die liep door schitterende natuur, meren, bossen, hei etc. Begon op de open vlaktes al warm te worden, maar in het bos was het nog goed te doen.  Kreeg een gratis sightseing door Roermond maar aan het eind was ik de route kwijt, een motorrijder attendeerde mij er op dat ik hier niet mocht fietsen. Maar gelukkig, nadat ik mijn mond geroerd had vond ik de route weer. Kwam ook nog een groep nederlanders in roermond tegen die ook in de jeugdherberg van bruggen hadden overnacht. Vanaf  twee uur begon het te betrekken en vielen er later zelf wat druppels, maar om te fietsen was het lekker. Begon de route steeds beter te begrijpen tot halfweg de middag in jabeek, toen was ik hem weer kwijt tot aan het centrum van aken. De weg naar aken vragen was makkelijk, steeds maar rechtdoor maar aken was nog ver. Moest door alle limburgse parksteden en helaas dat schiet niet op, maar wel het parkstadion van roda jc nog even gezien.
Kwam pas na vijfen in aken aan, maar dan nog de jeugdherberg vinden, geen borden en met name toeristen die de weg ook niet weten. Uiteindelijk, nr 6 wist het en stuurde mij de goede kant op. Kwam om even na zessen aanfietsen, maar met veel te weing snelheid om de weg naar de jhb, die bijna recht naar boven ging, te kunnen nemen.
Het eten stond al klaar, was de enige gast vandaag van de kokkin en werd lekker verwend. De kamer is speciaal voor mij aangepast, beneden twee bedden naast elkaar en daar boven een soort van steigerbedden,  voor  de kleinkinderen. Als je tijdenshet douchen moe bent, is er een opklap bankje om te zitten, ook de wc pot is voor mij wat hoger gemaakt, top. Er zijn weinig gasten, alleen een grote groep jongeren van het goethe instituut aan wie bijna alles is verhuurd.
Vandaag 120 km in 8 uur, heb wel zin in de ruhetag van morgen.

1. Nikky Boon:
    11 juni 2017
    He pap, wat leuk van die schelp. Ik ga er vanuit dat ruhetag een rustdag is, dus geniet er maar lekker van morgen! Fijne avond x
  2. Joke:
    11 juni 2017
    Vond al dat je laat binnen was, maar nu snap ik het. Leuk al die aanspraak, geniet er maar van!
  3. Jacques:
    12 juni 2017
    Hey Pellegrino ,
    Vandaag tijd om te reageren ... volf trouw je verhalen maar door een heel weekend bardienst op de slotraceclub geen tijd gehad om via zo'n high tech telefoon een berichtje te typen. Nu achter de PC gaat het een stuk eenvoudiger. Ja, ik denk dat een Pellegrino op leeftijd wel een fiets TomTom kan gebruiken. Geeft rust en zekerheid dat je niet verdwaalt in deze grote wereld ! ik zie een vaderdag kado ... :-) ! Leuk dat de schelp mensen nog steeds triggert je aan te spreken .. het lijkt me dat veel jongelui de betekenis niet geeneens kennen. Pellegrino ik wens je nog heel veel mooie kilometers , geniet en kom gezond weer terug ! De sportschool wacht op je .... net als wij allemaal.